Tieto podmienky sa vzťahujú na nákupy v internetovom obchode www.inca-shop.cz. Obchodné podmienky stanovujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.

KONTAKTNÉ ÚDAJE:


Názov: Blue Bloom, s.r.o.
Sídlo spoločnosti: Blue Blue, s.r.o: sídlo: Rybná 716/24, 110 00 Praha 1
IČO: 07617321

Telefón: Blue Bloom, s.r.o.
E-mail: info@inca-shop.cz

Kontaktná adresa: Rybná 716/24, 110 00 Praha 1


Predávajúci sa zaväzuje reagovať na písomnú alebo elektronickú korešpondenciu kupujúceho bezodkladne, najneskôr do dvoch pracovných dní.


INFORMÁCIE

Informácie o tovare a cene uvedené predávajúcim sú záväzné s výnimkou prípadu zjavného omylu. Ceny sú uvedené vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na dodanie tovaru.

Predávajúci neúčtuje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, s výnimkou dobierky.

Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu doklad o kúpe v súlade so zákonom o evidencii tržieb. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu na daňovom úrade online; v prípade technickej poruchy najneskôr do 48 hodín.

Prijatie ponuky so zmenou alebo odchýlkou nie je prijatím ponuky.

Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré sa odchyľuje od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.

Prijatie nevyžiadaného plnenia kupujúcim nepredstavuje prijatie ponuky.

Fotografie uvedené na webovej stránke obchodu zodpovedajú predávanému tovaru.

Predávajúci pred uzavretím zmluvy sprístupňuje návod na použitie alebo všeobecné rady na prípravu predávaného tovaru v elektronickej podobe, a to najmä pri tovare, pri ktorom je to účelné a vhodné pre rozhodnutie kupujúceho o kúpe.

DODANIE TOVARU

Predávajúci dodá Kupujúcemu Tovar kompletný, najneskôr do 5 dní od potvrdenia objednávky, ak Predávajúci neurčí pre jednotlivé druhy Tovaru inú dodaciu lehotu alebo sa s Kupujúcim nedohodne inak. Ak je pri Tovare uvedené, že je "skladom", Predávajúci sa zaväzuje odoslať Tovar najneskôr na druhý pracovný deň, pokiaľ neoznámi Kupujúcemu zmenu. Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť zaň. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí.

Predávajúci zašle Kupujúcemu spolu s tovarom alebo po prevzatí tovaru, najneskôr však do dvoch dní od prevzatia tovaru Kupujúcim, doklady týkajúce sa tovaru, najmä daňový doklad, potvrdenia a certifikáty.

Ak o to Kupujúci požiada, Predávajúci písomne potvrdí Kupujúcemu rozsah a trvanie povinností Kupujúceho vyplývajúcich z vadného plnenia a spôsob, akým môže Kupujúci uplatniť svoje práva z nich vyplývajúce.

Ak Kupujúci neprevezme tovar v dohodnutej lehote z dôvodu porušenia svojej povinnosti, je povinný zaplatiť Predávajúcemu skladné za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, najviac však 300 Kč, Predávajúci je oprávnený tovar vhodným spôsobom predať po tom, čo o tom Kupujúceho e-mailom upovedomil a poskytol mu novú primeranú lehotu na prevzatie. Predávajúci je oprávnený započítať si náklady na skladovanie a náklady na neúspešné dodanie tovaru z dôvodu nedostatočnej súčinnosti zo strany kupujúceho v nevyhnutnom rozsahu s výnosom z predaja.

ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru alebo platby. Táto lehota je určená na to, aby sa kupujúci mohol primerane oboznámiť s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

Kupujúci je tiež oprávnený kedykoľvek pred dodaním tovaru odstúpiť od zmluvy.

Odstúpenie od zmluvy kupujúci zašle alebo doručí predávajúcemu do 14 dní. Kupujúci nemusí uviesť dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení od zmluvy uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankový účet a zvolený spôsob vrátenia tovaru.

Formulár na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii tu.

Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu plnú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a nákladom zaplateným za jeho dodanie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba od kupujúceho. Ak predávajúci ponúka viacero možností v rámci určitého spôsobu dodania, je povinný vrátiť kupujúcemu najlacnejšiu z nich. Kupujúci je povinný zakúpený tovar odoslať alebo odovzdať predávajúcemu najneskôr v rovnakej lehote. Tovar by mal byť predávajúcemu vrátený (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, a nesmie javiť známky opotrebovania alebo poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

Ak kupujúci vráti tovar osobne v prevádzke predávajúceho, predávajúci vráti kupujúcemu vyššie uvedené platby do 7 dní od odstúpenia od zmluvy.

Ak je vrátený tovar poškodený v dôsledku porušenia povinností kupujúceho, predávajúci je oprávnený uplatniť si voči kupujúcemu nárok na zníženie hodnoty tovaru a započítať si ho s vrátenou sumou.

Podľa zákona právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť v prípade zmlúv o dodaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči, alebo v prípade zmlúv o poskytnutí služieb, a to v oboch prípadoch za predpokladu, že plnenie bolo uskutočnené s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; a v prípade zmlúv o poskytnutí služieb alebo tovaru (vč. pri zmluvách o dodávke tovaru a služieb vrátane alkoholických nápojov, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávisle od vôle predávajúceho; pri zmluvách o dodávke tovaru prispôsobeného želaniam spotrebiteľa alebo pre jeho osobu; a pri zmluvách o tovare podliehajúcom skaze, tovare, ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom alebo bol vyňatý zo zapečateného obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť; na dodanie zvukových alebo obrazových nahrávok alebo počítačových programov, ak kupujúci poškodil ich pôvodný obal; na dodanie novín, časopisov alebo iných periodík; na zmluvy o ubytovacích, dopravných, stravovacích alebo rekreačných službách poskytovaných v stanovenej lehote alebo na zmluvy uzavreté verejnou dražbou podľa zákona upravujúceho verejné dražby.

PRÁVA A POVINNOSTI VYPLÝVAJÚCE Z CHYBNÉHO PLNENIA

Kvalita pri prevzatí

Ak je prevzatý tovar vadný (napr. nemá dohodnuté alebo odôvodnene očakávané vlastnosti, nie je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel, je neúplný, nezodpovedá množstvo, miera, hmotnosť alebo kvalita nezodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným parametrom), ide o vady tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá.

Kupujúci môže do dvoch rokov od prevzatia tovaru uplatniť u predávajúceho nárok na bezplatné dodanie veci alebo primeranú zľavu z ceny, ak o to požiada; ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané (najmä ak vadu nemožno odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť nárok na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčasti bez vád, ak sa vada týka len tejto súčasti.

Ak oprava alebo výmena tovaru nie je možná, môže kupujúci pri odstúpení od zmluvy požadovať vrátenie celej kúpnej ceny.

Do šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada existovala už pri prevzatí tovaru.

Predávajúci nie je povinný uspokojiť nárok kupujúceho, ak preukáže, že kupujúci o vade tovaru pred prevzatím tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.

V prípade predávaného použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere predchádzajúceho používania alebo opotrebenia. V prípade tovaru predávaného za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá. V takýchto prípadoch má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru nárok na primeranú zľavu.

Zákonné práva vyplývajúce z vád

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré vznikli po prevzatí tovaru v záručnej dobe 24 mesiacov alebo v dobe používania uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v priloženom návode.

V tejto lehote môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa vlastného uváženia reklamovať vadu, ktorá predstavuje podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú):

- odstrániť vadu dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;

- odstrániť vadu bezplatnou opravou;

- primerané zníženie kúpnej ceny alebo

- vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.

Podstatné porušenie zmluvy je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už v čase uzavretia zmluvy vedela alebo musela vedieť, že druhá strana by zmluvu neuzavrela, keby porušenie zmluvy predvídala.

V prípade vady, ktorá je nepodstatným porušením zmluvy (bez ohľadu na to, či je vada odstrániteľná alebo nie), má kupujúci právo na odstránenie vady alebo na primerané zníženie kúpnej ceny.

Ak sa odstrániteľná vada vyskytla po oprave opakovane (tretia reklamácia tej istej vady alebo štvrtá reklamácia rôznych vád) alebo má tovar väčší počet vád (najmenej tri vady súčasne), môže kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.
Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu na použitie.

Na vybraný tovar sa predávajúci zaväzuje poskytnúť kupujúcemu predĺženú zmluvnú záruku.


VYBAVOVANIE REKLAMÁCIÍ

Kupujúci je povinný prekontrolovať si zásielku bezprostredne po jej doručení od dopravcu (v prípade, že je porušená a pod.), inak nebude reklamácia spôsobená zásielkou uznaná. Ak kupujúci zistí na tovare vadu spôsobenú nesprávnou manipuláciou počas prepravy, zásielku neprevezme.

Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu tovaru bez zbytočného odkladu od zistenia vady. Maximálna lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní. Ak tak Kupujúci urobí písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis vady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.

Formulár na stiahnutie nájdete tu: Podanie reklamácie

Kupujúci je povinný informovať predávajúceho o práve, ktoré si zvolil, pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci požiadal o odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná.

Ak kupujúci neuplatní svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má rovnaké práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.

Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie plynie od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, ktorý zabráni jeho poškodeniu počas prepravy, a mal by byť čistý a kompletný.

Predávajúci musí o reklamácii rozhodnúť bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, alebo ak je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o potrebe odborného posúdenia oznámi kupujúcemu v tejto lehote. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.

Ak predávajúci odmietne vadu odstrániť, kupujúci môže požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy.

Záručná doba sa predlžuje o čas od uplatnenia reklamácie až do vybavenia reklamácie alebo do doby, keď je kupujúci povinný vec prevziať. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, zodpovednosť predávajúceho sa uplatňuje, ako keby bol tovar alebo jeho časť zakúpený ako nový.

Ak nie je možné sledovať stav reklamácie online, predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho o vybavení reklamácie e-mailom alebo SMS správou podľa požiadavky kupujúceho.

V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Kupujúci súhlasí s tým, že poskytnuté osobné údaje budú predávajúcim spracúvané a uchovávané v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov (č. 101/2000 Z. z.) za účelom plnenia predmetu zmluvy. Kupujúci má právo byť informovaný o tom, aké údaje o ňom predávajúci eviduje a má právo tieto údaje meniť alebo písomne namietať proti ich spracovaniu. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov.

Predávajúci sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne tretím osobám okrem zmluvného dopravcu za účelom dodania tovaru.

Predávajúci umožní nákup bez registrácie a údaje neregistrovaných kupujúcich použije výlučne na plnenie predmetu zmluvy, nie na marketingové alebo obchodné účely.

Predávajúci je oprávnený zasielať kupujúcemu vlastné obchodné oznámenia len v prípade, ak o to kupujúci aktívne požiada, a to len dovtedy, kým kupujúci neoznámi predávajúcemu, že si želá ich zasielanie ukončiť. Kupujúci môže túto komunikáciu uskutočniť na elektronickú adresu získanú v súvislosti s plnením zmluvy bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady.


Riešenie sporov

Spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riešia na všeobecných súdoch.

Podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby. Subjektom oprávneným vykonávať mimosúdne riešenie sporov je Česká obchodná inšpekcia. Ďalšie informácie sú k dispozícii na internetovej stránke www.coi.cz.

Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to len vtedy, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim. Návrh možno podať do 1 roka odo dňa, keď spotrebiteľ prvýkrát uplatnil sporné právo u predávajúceho.

Spotrebiteľ má právo iniciovať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR, ktorá je dostupná na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/.

Predávajúci sa zaväzuje prednostne požiadať kupujúceho o mimosúdne riešenie sporu, pokiaľ ho kupujúci neodmietne. Mimosúdne riešenie sporov je možné uskutočniť aj prostredníctvom služby VašeSťažnosti.cz na webovej stránke www.vasestiznosti.cz.

Tento postup nie je mediáciou podľa zákona č. 202/2012 Z. z. o mediácii v znení neskorších predpisov ani rozhodcovským konaním podľa zákona č. 216/1994 Z. z. o rozhodcovskom konaní a o výkone rozhodcovských rozhodnutí v znení neskorších predpisov a jeho použitím nie je dotknuté právo zmluvných strán obrátiť sa so svojím nárokom na Českú obchodnú inšpekciu alebo na súd.

Počas mimosúdneho rokovania o urovnaní sporu premlčacie a prekluzívne lehoty podľa Občianskeho zákonníka neplynú a nezačínajú plynúť, pokiaľ jedna zo strán sporu výslovne neodmietne pokračovať v rokovaní.

Predávajúci sa zaväzuje, že ak s tým bude kupujúci súhlasiť, bude sa snažiť vyhovieť poradnému stanovisku dTestu.

Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov vykonáva Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz).


OSTATNÉ

Na účely týchto obchodných podmienok sa kupujúcim rozumie spotrebiteľ, ktorým je osoba, ktorá na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Predávajúcim sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho povolania.

Ostatné skutočnosti v týchto podmienkach neuvedené sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Z. z.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.

Zmluva a súvisiace záležitosti sa riadia českým právom.

Zmeny zmluvných podmienok v inej ako vzájomne písomne dohodnutej forme sú vylúčené.

Na veľkoobchodný nákup tovaru sa nevzťahuje špeciálna ponuka dopravy zdarma pri objednávke nad 3000 Kč a možnosť zbierania zľavových bodov.

Tieto obchodné podmienky sú účinné od 14.01.2024.

Product added to wishlist
Product added to compare.